Liczba wyświetleń

czwartek, 7 listopada 2019

Maślane Pieczarki

Hej kochani! wpadam dziś z ciekawym pomysłem na ciasteczka maślane, które wyglądają jak pieczarki (wiem powinny być bardziej okrągłe, ale mój przepis jest inny niż tradycyjne na takie ciastka) :) Ciasteczka upiekłam specjalnie dla mojej ukochanej mamy, która tak jak ja lubi pieczarki hehe i ciasteczka maślane <3



Składniki na ok 22 szt średnich ciastek:
 * 130g masła
* 60g cukru
* 1 jajko
* kilka kropel aromatu maślanego
* 120g mąki orkiszowej (może być pszenna)
* 40g skrobi ziemniaczanej
* szczypta soli
+ 2 łyżki kakao i butelka szklana 




Do miski dodajemy masło, cukier, jajko


Dosypujemy skrobię, mąkę, aromat i szczyptę soli i zagniatamy ciasto





Z cista formujemy średnie kuleczki, które układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia


Na talerzyk wysypujemy kakao. Końcówkę butelki obtaczamy w nim i wciskamy w środek kulek robiąc ogonek od pieczarek, delikatnie wyjmujemy butelkę i powtarzamy za każdym razem ten sam proces



*Jeśli chcecie możecie pędzelkiem oprószyć pieczarki kakaem  


Wstawiamy do nagrzanego piekarnika na 170 stopni i pieczemy ok 25min ( ciasteczka się spłaszczą podczas pieczenia więc nie będą to idealne pieczarki)


I gotowe, przechowujemy w puszce lub pojemniczku :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz