Liczba wyświetleń

niedziela, 6 października 2019

Tiramisu

Witam w piękna słoneczną niedzielę 😁 dziś podrzucam przepis na pewno większości znany na Tiramisu 👍 pyszny kawowy deser 💓






Składniki:
* 300g biszkoptów podłużnych
* 500g serka mascarpone
* 4 jajka rozm. M
* 50g erytrolu lub cukru
* 300ml kawy espresso
* Szczypta soli 
* 1 łyżeczka kakao

+ Ja do mojej masy dodałam 1 łyżeczkę żelatyny rozpuszczonej w 30ml wody, ponieważ jak dla mnie masa była za bardzo luźna 

+ Moja blaszka ma wymiary 22x30



Kawę jeśli macie tak jak ja ziarnista mielimy i zaparzamy(ja swoją zrobiłam w ekspresie). Odstawiamy do ostygnięcia w misce lub jakimś naczyniu, w którym łatwo będzie nam moczyć biszkopty



Jajka sparzyć. Oddzielić białka od żółtek


Żółtka utrzeć z cukrem i dodać po chwili mascarpone



Białka ubić na sztywno ze szczyptą soli i połączyć obie masy. Na tym etapie ja dodałam odrobinę żelatyny (ja również dodałam do masy 1 łyżkę kawy)




Biszkopty moczymy chwilę w kawie i układamy w naczyniu



Wylewamy połowę masy i układamy kolejna warstwę biszkoptów zamoczonych w kawie


Wylewamy resztę masy ma górę i wstawiamy do lodówki na ok 5h lub na całą noc


Przed podaniem posypujemy kakao



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz