Liczba wyświetleń

poniedziałek, 25 marca 2019

Domowe Toffifee

Hej kochani! Chyba wiosna już do nas zawitała 🌸 za oknem piękne więc czas na mega co nieco 💞 dziś podrzucam wam szybki przepis na domową wersje Toffifee 💗. Przyznać się kto je uwielbia?! Ja nie ukrywam, iż jestem mega fanką tych czekoladek, które są tak wciagajace, że ciężko odejść od nich. Jednak niestety skład nie powala : olej palmowy na pierwszym miejscu prawie , do tego syrop glukozowy i syrop sacharozowy 👎👎 . Dość kiepsko, jeśli chodzi o kaloryczność wyszły podobnie jednakże moje możecie wcinać i nie bać się o zdrowie, które mamy jedno! (na czerwono oryginał)



Kaloryczność 1 sztuki  :
7,6g = 44kcal   /   8g = 42kcal
Tłuszcz:  2,6g  /  2,3g
Węglowodany:  4,3g  /  4,7g
Cukry:  2,4g  /  3,9g
Białko:  0,8g  /  0,5g




Składniki na ok 20szt 

* 8 daktyli
* 50g masła orzechowego
* 1 łyżeczka oleju kokosowego
* 25g miodu
* 23g orzechów laskowych
* 30g Czekolady 





Daktyle zalewamy gorącą wodą i odstawiamy na ok 5min



Masło orzechowe, olej kokosowy i miód rozpuszczamy razem w rondelku. Odstawiamy do ostygnięcia





Daktyle odsączamy z wody i blendujemy razem z masą orzechową




Gotową masę przelewamy do foremek (ja użyłam tych od oryginalnych Toffifee) foremki uzupełniamy na ok 3/4





Do środka wkładamy po jednym orzechu laskowymi i dociskamy delikatnie




Gotowe czekoladki wstawiamy do zamrażarki na ok 2h




Czekoladę rozpuszczamy z olejem kokosowym i na wyciągnięte pralinki robimy po małym Kleksie czekolady. Wstawiamy do zamrażarki na ok 1h









Gotowe. Przechowujemy w zamrażarce💞👍



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz