Liczba wyświetleń

piątek, 21 września 2018

Pierogi z mięsem

Dziś wpadłam w szał lepienia pierogów ;) uwielbiam to robić, serio. Już nie mogę doczekać się świąt i ogromnej partii pieczenia i gotowania <3 istny szał. Przepis na ciasto mam od mojej kochanej mamy. Ciasto trzeba dobrze wyrobić (ja skorzystałam z robota) wtedy sporo ich wyjdzie. Na kilogram mąki wychodzi ok 80 - 90szt pierogów ;)


Przepis na ciasto:

* 1 jajko
* 1kg mąki (u mnie orkiszowa typ 630)
* 2 łyżeczki masła
* 2 szklanki gorącej wody 

Farsz:

* 1kg mięsa mielonego (u mnie 0,5kg wołowego i 0,5kg z indyka)
* bulion
* przyprawy


Ciasto wyrabiamy, dokładnie najlepiej w robocie kuchennym, chyba że nie mamy to wtedy przyda nam się para rąk męskich ;)



Wyrobione ciasto rozwałkowujemy i wycinamy kółka


Mięso gotujemy w bulionie i przyprawiamy wg uznania


I lepimy pierogi ;D


Wrzucamy do gotującej wody aby wypłynęły i gotowe ;)

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz