Liczba wyświetleń

czwartek, 30 sierpnia 2018

Ciasto z musem z cukinii

Dziś podrzucam wam przepis na mega ciasto z musem z cukinii ;) Póki sezon jest na nie trzeba korzystać, a kto powiedział, że słodycze robi się tylko z owoców?! ;) Spód to kruche ciasto, jeśli  ktoś woli może użyć do tego foremki do tarty, ja użyłam tortownicy chciałam zrobić coś innego po prostu. Przepis jest szybki i prosty a smak genialny!




Składniki:

+ na spód: 
 * 200ml jogurtu naturalnego
* 3 szklanki mąki (u mnie mieszanka pszennej i orkiszowej)
* 4 łyżki miodu (może być inne słodzidło)
* 2 jajka
* 1 żółtko
* 200g Kasi (może być masło)
* 2 łyżeczki proszku do pieczenia

+ masa:
* 2 średnie cukinie 
* 1 opakowanie galaretki
* 2 łyżki miodu

Mąkę, jajka, masło, miód i jogurt mieszamy razem

Wyrabiamy ciasto z gotowych składników


Ciasto wkładamy na chwilę do lodówki, w między czasie przygotowujemy mus


Cukinie obieramy ze skórki, kroimy w małe kawałki i usuwamy nasiona. Wrzucamy do garnka


Dolewamy odrobinę wody i wstawiamy na małym ogniu pod przykryciem, aż cukinia będzie miękka


Gotową cukinię blendujemy na gładki mus, dodajemy miód


W osobnym naczyniu rozpuszczamy galaretkę i czekamy aż przestygnie

Łączymy galaretkę z musem (ja dodałam jeszcze łyżeczkę żelatyny aby porządnie zgęstniało)

Gotowy mus odstawiamy aż ciasto będzie gotowe.

Ciasto wykładamy na wysmarowaną blachę i nakłuwamy widelcem





Ciasto wkładamy do nagrzanego piekarnika na 200 stopni na ok 40min

Po upieczeniu moje ciasto wygląda tak, ścinam boki i wydrążam środek


Gotową przestudzoną masę wlewam na ciasto



Ciasto wstawiam do lodówki najlepiej na noc aby stężało









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz