Liczba wyświetleń

sobota, 25 sierpnia 2018

Chleb Orkiszowy na zakwasie

Witajcie ;) tak jak mówiłam zabrałam się za pieczenie chlebów, zakwas gotowy więc możemy działać ;)

Zakwas trzeba wyjąć na 2-3h przed pieczeniem chleba i dokarmić go (ja swojego dokarmiłam po 50g mąki i 50ml wody)

   

Składniki na bochenek chleba:

* 400g mąki orkiszowej
* 100g mąki pszenno - żytniej (lub innej)
* 250ml wody
* 150g zakwasu
* 1 łyżeczki suszonych drożdży
* pół szklanki pestek słonecznika
* 4 łyżki sezamu
* 1,5 łyżeczki soli
* 1 łyżeczka cukru

 Mąkę, wodę i zakwas wymieszać razem


Dodać przyprawy, słonecznik i sezam oraz drożdże


Ciasto wyrobić (ja wrzuciłam je do miksera, więc trwało to chwilkę) 


Gotowe ciasto przedkładamy do foremki wyłożonej papierem do pieczenia lub wysmarowanej masłem i wysypanej płatkami owsianymi 

 Rozkładamy ciasto (najlepiej moczyć rękę w wodzie, łatwiej pójdzie rozprowadzenie ciasta w foremce)

 Gotowy chlebek odstawiamy w ciepłe miejsce, przykrywamy ściereczką i czekamy ok 3-4h (jeśli zakwas jest starszy to wystarczy 2h). Czekamy aż będzie rósł

 Po upływie 4h, nastawiamy piekarnik. W tym czasie smarujemy wierzch wodą


Posypujemy sezamem na górę lub makiem 


Gotowy chleb wkładamy do piekarnika nagrzanego na 200 stopni na 40 -50min


Po upieczeniu wyjmujemy chleb na kratkę i studzimy go


Gotowy chleb przechowujemy najlepiej w chlebaku owinięty w ściereczkę ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz