Liczba wyświetleń

piątek, 20 lipca 2018

Chleb orkiszowo - ryżowy :)

Razem postanowiliśmy, że rezygnujemy z pieczywa pszennego, stąd pomysł na chlebek orkiszowy z dodatkiem mąki ryżowej :) . Niestety nie kupiłam keksówek i wyszedł płaski chlebek, ale w innej foremce będzie wyższy. Na razie chlebek na drożdżach, dopóki zakwas się nie zrobi, wtedy będziemy piec chleb na zakwasie.



Składniki na dwa mniejsze bochenki, albo jeden większy :

* 200g mąki ryżowej
* 600g mąki orkiszowej
* 7g drożdży suchych
* 700ml ciepłej wody
* 3 łyżeczki soli himaljskiej
* 2 łyżki oliwy


 Mąkę, sól i drożdże mieszamy w misce


Robimy dołek i wlewamy do niego oliwę oraz i ciepłą wodę





Zagniatamy ciasto ręcznie albo za pomocą robota ( u mnie zajęło to ok 5min)
Ciasto musi być sprężyste


Keksówkę, albo inną foremkę smarujemy masłem albo oliwą i wkładamy ciasto do formy, dociskając
(ja formowałam na blaszce)


Przykrywamy ściereczką i odstawiamy w ciepłe miejsce do wyrośnięcia na 2h . (Ja swoje ciasto trzymałam w piekarniku)


Wyrośnięte ciasto smarujemy mlekiem i posypujemy sezamem albo makiem



Do nagrzanego piekarnika na 200 stopni wkładamy nasz chlebek na 40-50min


Gotowy studzimy na kratce :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz